petek, 15. september 2023

S kolesom ob reki Traisen do Donave

Na Spodnjeavstrijskem v severnoapnenčastih Alpah izvira reka Traisen z dvema izvirskima rekama, ki se združita v kraju Freiland in se po 80 km izliva v Donavo. Kolesarska pot poteka od verskega središča Maria Zell do kraja Traismauer ob Donavi z dodatkom od kraja Turnitz do Freiland in je dolga 138 km. Midva sva radovedne sorte in jih narediva skoraj 300.

Na nekaterih odsekih se v eno smer peljeva z javnim prevozom in zavoljo tega prilagodiva potek kolesarjenja. Začneva skoraj na sredini.

V Lilienfeld se pripeljeva že dan pret začetkom in si v večernem soncu ogledava mogočni samostan in prijazno, a zaspano mestece.

Naslednje jutro se z avtobusom zapeljeva na sedlo Gscheid. Spust po zeleni dolini je tako prijeten, da kar letijo mimo vasi Kernhof, St. Aegyd....

V vasi Freiland se le ustaviva in odkolesariva do Turnitza ob toku reke Turnitzertraisen. Poiščeva klopco v senci in si privoščiva počitek. Narediva še krog po naselju, za katerega se zdi kot da spi.

Potem pa le odhitiva, pred nama je še dolga pot. Kolesariva ob reki, ob železnici in med njima in skoraj v mraku dospeva v Lilienfeld.

Sončni zahod pričakava na sedlu Lahnsattel.

Naslednji dan se z avtom zapeljeva v Maria Zell, romarsko središče. Jutro je še, a je nedelja in mestece že vrvi od obiskovalcev. Od železniške postaje, kjer se "uradno" začne kolesarska pot po dolini reke Traisen, se zapeljeva skozi ves kraj na hribčku.

Sledu dooolg in kar strm spust, pa kar po glavni cesti in že sedaj me skrbi, kako ga bom zmogla v obratni smeri. Kolesarska pot se na dnu spusta le odcepi na manj prometno cesto, ki naju v lahnem vzponu pripelje do jezera Hubertus.

Kar priganjam, da nama časa ne bi zmanjkalo in nadaljujeva z vožnjo. Najprej položno ob jezeru, nato počasi in zatem vse bolj strmo do najvišje točke današnje etape. Sledi krasen spust do sedla Gscheid, kjer sva začela včerajšnjo etapo.

A spust v obratni smeri pomeni vzpon, In vsakemu vzponu sledi spust. Ker sva zgodnja, si privoščiva sprehod ob jezeru Hubertus, ogledava prvo in posediva ob drugi kapeli.

V Maria Zellu se pomešava med množico vernikov in prepustiva mestnemu vzdušju.

Tretji dan se zapeljeva z avtom do parkirišča pri St. Polten in s kolesom na železniško postajo. Ker je napovedan vroč dan, se z Mariazeller vlakom zapeljeva do kraja Lohn, od koder slediva kolesarski stezi ob reki Pielach.

Malo ob reki, več ob železnici, po zeleni dolini. Skozi zelene kraje si sledijo griči, polja, pašniki, kmetije... v tej dolini kot da se je ustavil čas.

Ustaviva se v kraju Kirchberg, si na najvišji točki poiščeva senco in lep razgled.

Izveva, da je "dirndl" avtohtona grmovnica, ki jo gojijo in iz nje izdelujejo sokove in sladice.

Da se vrneva  do avta pri St. Poltnu, se sredi polj priključiva na kolesarsko pot Romer. Pot čez polja po makadamu se kar vleče in sva kar pošteno utrujena in lačna. Noč prinese potrebni počitek.

V jutranjem hladu se s kolesi ponovno zapeljeva na železniško postajo St. Polten in z vlakom v Lilienfeld ter nadaljujeva, kjer sva končala prvi dan. Kolesarska pot se precej drži reke, kraji so od trase oddaljeni in nobeden naju ne pritegne. Bolj ko se bližava mestu St. Polten, več je zelenja, širša je reka, lepše je. Tok reke urejajo umetno ustvarjeni prečni in vzdolžni pragovi na vsakih 100 m. Lesene, kamnite, zelene so te prepreke in reka vseskozi prijetno šumlja.

Zapeljeva se v stari del mesta St. Polten, se voziva in sprehajava po njegovih ulicah ter občudujeva arhitekturo ter umetnost in spretnost preteklih časov.

Večer zaključiva ob reki, ki nama je poklonila toliko lepih trenutkov.

Naslednji dan nadaljujeva na P, kjer sve včeraj končala. Do Donave ni več daleč. Lepo je, hladno, vseskozi ob vodi. S steze se zapeljeva v Herzogenburg, si ogledava mogočen samostan in prijetno mestece.

V pričakovanju skorajšnjega srečanja z Donavo pridno poganjava pedala, kar mimo kraja Traismauer neposredno do Donave.

Široka in umirjena reka ima posebno energijo. Po kolesarski stezi ob Donavi vztrajava vse do izliva reke Traisen v Donavo.

Ravno tam ob izlivu najdeva klopco v senci in občudujeva lep dan in dogajanje na reki.

Po isti poti odkolesariva nazaj v Traismauer in se vkrcava na vlak, ki naju odpelje do St. Poltna. Le še nekaj km naju čaka s kolesom do avta in zaključiva še eno lepo kolesarsko popotovanje.